MUSIC

* بــــرای مشـــاهـده ی تعرفه هــای جــدید تبلیغـــات اینجــــا کلیک کنیـد

درخواست ها : شما از این طریق می توانید اسامی درخواست های خود را برای قرار گرفتن روی سایت برای ما ارسال کنید.

ایجاد درخواست ...

انواع خوراکی های کم سدیم جهت بیماران قلبی

  • بازدید : 42
  • تاریخ : پنجشنبه 07 فروردین 1399
  • نویسنده : محمد
  • 0 نظر
انواع خوراکی های کم سدیم جهت بیماران قلبی

انواع خوراکی های کم سدیم جهت بیماران قلبی

 

اگر به بیماری قلبی مبتلا شده‌اید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند رژیم غذایی کم سدیم را دنبال کنید.

خوردن نمک زیاد می‌تواند مقدار مایعات بدن شما را افزایش دهد، به طور بالقوه وضعیت شما را بدتر می‌کند، بنابراین خوردن غذاهای کم سدیم ممکن است به جلوگیری از عوارض کمک کند.

طبق کلینیک کلیولند، غذاهای کم سدیم آن‌هایی هستند که در هر وعده کمتر از ۱۴۰ میلی‌گرم سدیم دارند.

پزشک شما می‌تواند میزان سدیم مورد نیاز در رژیم غذایی روزانه را به شما بگوید.

https://rozup.ir/view/3103822/indexddd.png

 

 
سبزیجات و میوه‌ها

بیشتر سبزیجات و میوه‌ها دارای سدیم بسیار کمی هستند، به ویژه اگر آن‌ها را خام یا پخته و بدون خامه یا طعم دهنده اضافی می‌خورید. برخی از آماده سازی‌های کنسرو‌شده شامل سدیم اضافی به عنوان بخشی از مواد نگهدارنده هستند. میوه‌ها مانند سیب، توت‌فرنگی، هندوانه، انگور و خرما، همگی کمتر از ۵ میلی‌گرم سدیم در هر وعده دارند. علاوه بر این، بسیاری از سبزیجات مانند مارچوبه، لوبیا، کاهو، بادمجان، نخودفرنگی، سیب‌زمینی، خیار و کدو، همه کمتر از ۲۰ میلی‌گرم سدیم در هر وعده دارند. یک هویج متوسط فقط ۲۵ میلی‌گرم سدیم دارد، در حالی که کلم بروکلی پخته شده حاوی ۲۰ میلی‌گرم است.

دانه‌ها

بعضی از دانه‌ها می‌توانند حاوی سدیم کم باشند، اما هنگام خرید اقلام بسته بندی شده، برچسب‌ها را بخوانید تا تعیین کنید که در هر وعده از آن‌ها چقدر سدیم وجود است. بیسکویت‌های بسته بندی شده، کیک، کلوچه و غلات فوری همه دارای مقادیر بیشتری سدیم هستند. برای داشتن گزینه‌های کم سدیم، نان چند دانه ای، کراکر گندم، غلات، مانند گندم پف دار یا برنج پف دار، رشته فرنگی تخم مرغ، برنج یا پاپ کورن بدون نمک اضافه شده مناسب هستند.

یک فنجان اسپاگتی پخته شده با گندم کامل حاوی ۴ میلی‌گرم سدیم است، در حالی که یک فنجان برنج وحشی پخته شده حاوی ۵ میلی‌گرم است.

گوشت

گوشت و لبنیات ممکن است سطح سدیم بالاتری نسبت به سبزیجات و میوه‌ها داشته باشند، اما هنوز هم برخی از محصولات وجود دارد که حاوی مقدیر کمی از سدیم می‌باشند. بخش کنترل اندازه‌ها و اجتناب از فشارهای اضافی و سس با گوشت شما نیز ممکن است به محدود کردن مقداری سدیم کمک کند. گوشت، مانند مرغ، هلیبوت، گوشت خوک، گوشت گاو و بوقلمون، همگی کمتر از ۱۴۰ میلی‌گرم سدیم در هر وعده دارند. یک وعده‌ی ۳٫۵ اونس پای بره کباب حاوی ۶۵ میلی‌گرم سدیم است. محصولات لبنی، مانند شیر، ماست یا پنیر سوئیسی نیز از نظر سدیم، کم سدیم هستند. یک فنجان شیر بدون چربی حاوی ۱۲۵ میلی‌گرم  گلوکونات سدیم است.

آماده‌سازی

می‌توانید سدیم اضافی را از طریق رژیم غذایی خود با از بین بردن نمک اضافی سفره در حین پخت و پز یا غذا حذف کنید. از سوپ‌های کنسرو شده و وعده‌های غذایی از قبل بسته‌بندی شده که اغلب دارای سدیم زیاد هستند، خودداری کنید و در صورت امکان سعی کنید از غذاهای تازه استفاده کنید. بسیاری از چاشنی‌ها کم سدیم هستند که ممکن است در هنگام پخت و پز به غذاها اضافه کنید تا عطر و طعم را تقویت کند. ادویه‌هایی از قبیل پودر فلفل قرمز، پودر سیر، پاپریکا، پونه کوهی، مریم گلی، فلفل قرمز، شوید و پیازچه همه چاشنیهای با  بنزوات سدیم کم هستند.

 

نظرات

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش